تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳

ممنوعیت قانونی فروش سیگار تا ۱۸ ساله‌ها | وزارت بهداشت: تحت فشاریم که سیگار برگ و الکترونیکی تولید کنیم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با هرگونه روشی که منجر به افزایش مصرف محصولات دخانی شود مخالفت است، اما تحت فشاریم که سیگار برگ و سیگار الکترونیکی تولید کنیم

مصرف سیگار

رویداد۲۴ همشهری آنلاین نوشت: بهزاد، ولی زاده، رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت در حاشیه نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات با اشاره به مضرات فروش سیگار به زیر ۱۸ سال گفته است که فروش سیگار براساس قانون به زیر ۱۸ سال ممنوع است: «بازرسان ما در این باره نظارت دارند، اما نمی‌توانند دائم در مراکز عرضه‌کننده این محصولات حضور داشته باشند. به همین دلیل سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت هم در نظر گرفته شده که گزارش‌های مردمی را دریافت کنند. وزارت بهداشت با هرگونه روشی که منجر به افزایش مصرف محصولات دخانی شود مخالفت است، اما تحت فشاریم که سیگار برگ و سیگار الکترونیکی تولید کنیم.»


بیشتر بخوانید: رشد نجومی قیمت سیگار در سال جاری


او درباره جریمه فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال هم عنوان کرد و گفت: «این جرائم آنقدر بازدارنده نیست که منجر به تکرار تخلف نشود. بیس فروش دخانیات بین ۸۷ هزار تومان تا ۴۳۰ هزار تومان است و در صورت تکرار ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. اگر این رقم افزایش پیدا کند، به ۱۵ میلیون خواهد رسید و می‌تواند بازدارندگی داشته باشد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مصرف سیگار
نظرات شما